نوشته شده توسط : کاریاب

انواع کانال های دیجیتال مارکتینگ

پس از آشنایی با بازاریابی دیجیتال و پی بردن به اهمیت آن، در این بخش به این موضوع می‌پردازیم که انواع کانال‌های دیجیتال مارکتینگ چیست و چگونه می‌توان از آن‌ها بهره برد.

بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) 

بهینه‌سازی موتور جستجو یا سئو یکی از مهم‌ترین انواع دیجیتال مارکتینگ است. اجازه دهید این موضوع را با استفاده از داستانی ساده توضیح بدهم:

فرض کنید شما صاحب یک کتاب‌فروشی کوچک هستید و می‌خواهید افراد بیشتری به فروشگاه شما سر بزنند؛ اما فروشگاه شما در یک کوچه کوچک و نامشخص قرار دارد. چگونه می‌توانید مردم را به فروشگاه خود جذب کنید؟ یکی از راه‌ها این است که تابلویی بزرگ با نام فروشگاه خود را در ابتدای خیابان اصلی نصب کنید. حالا افرادی که در خیابان اصلی راه می‌روند، تابلوی فروشگاه شما را می‌بینند و احتمالاً به فروشگاه شما سر می‌زنند.

سئو همان تابلوی بزرگ در خیابان اصلی است. در دنیای دیجیتال. با استفاده از سئو، می‌توانید وب‌سایت خود را برای موتورهای جستجو مانند گوگل بهینه‌سازی کنید تا وقتی کسی کلمات کلیدی مرتبط با کسب‌وکار شما را جستجو می‌کند، وب‌سایت شما در نتایج بالای جستجو ظاهر شود.

سئو شامل فعالیت‌های مختلفی است، از جمله بهینه‌سازی کلمات کلیدی، بهینه‌سازی ساختار وب‌سایت، ایجاد لینک‌های باکیفیت و محتوای ارزشمند. سئو یک فرایند طولانی‌مدت است و نتایج آن فوری نیست، اما اگر به‌درستی انجام شود، می‌تواند منجر به ترافیک بالا و پایدار برای وب‌سایت شما شود.

 

بازاریابی محتوا (Content Marketing)

بازاریابی محتوا به فرایند تولید و توزیع محتوای ارزشمند و مرتبط برای جذب مخاطبان مشخص و ایجاد ارتباط با آن‌ها اشاره دارد. این استراتژی با هدف ایجاد اعتماد و وفاداری در بین مخاطبان، تبدیل آن‌ها به مشتریان و حفظ آن‌ها انجام می‌شود.

محتوا می‌تواند به‌صورت متن، تصویر، ویدیو، اینفوگرافیک، پادکست، وبینار و یا مدل‌های دیگر باشد. بازاریابی محتوا می‌تواند در وب‌سایت کسب‌وکار، شبکه‌های اجتماعی، ایمیل، وبلاگ‌ها و سایر کانال‌های دیجیتال انجام شود.

بازاریابی محتوا برای ایجاد ارتباطات موثر با مخاطبان، افزایش آگاهی از برند، افزایش ترافیک وب‌سایت، بهبود رتبه سئو و دریافت لید مفید است. یک استراتژی محتوای قوی می‌تواند کمک کند تا شما به‌عنوان یک منبع معتبر و مطمئن در حوزه خود شناخته شوید.

بازاریابی درون‌گرا

بازاریابی درون‌گرا (Inbound Marketing) با ایجاد تجربیات مثبت و ارائه محتوای ارزشمند و مرتبط، مخاطبان را جذب می‌کند. این روش در مقابل بازاریابی برونگرا (Outbound Marketing) قرار دارد که در آن کسب‌وکارها به‌صورت فعال به دنبال مخاطبان می‌روند، مانند تبلیغات تلویزیونی یا بنرهای تبلیغاتی.

بازاریابی درون‌گرا عمدتاً بر سه مرحله تمرکز دارد: جذب، تعامل و وفاداری. در مرحله جذب، شما با استفاده از محتوای ارزشمند مخاطبان را به وب‌سایت یا شبکه‌های اجتماعی خود جذب می‌کنید. در مرحله تعامل، شما با استفاده از فرم، تماس و مکالمه‌های متنی یا صوتی با مخاطبان تعامل می‌کنید و آن‌ها را به مشتریان تبدیل می‌کنید. در نهایت، در مرحله وفاداری، شما با ارائه خدمات پس از فروش و پشتیبانی مشتری، مشتریان خود را حفظ می‌کنید و آن‌ها را تشویق به خرید مجدد یا تبلیغ محصول خود می‌کنید.

بازاریابی شبکه های اجتماعی (Marketing Social Media)

یکی از قدرتمند ترین و تاثیر گذار ترین ابزارها در دیجیتال مارکتینگ شبکه های اجتماعی هستند. امروزه کاربران اینترنتی بیشتر از گذشته از تلفن های همراه شان برای جستجو و گشت و گذار در اینترنت استفاده می کنند. به همین دلیل زمان بیشتری را در شبکه های اجتماعی به سر می برند. پتانسیلی که در شبکه های اجتماعی برای تبلیغات وجود دارد شاید در هیچ کدام از رسانه ها وجود نداشته باشد. هدف در این نوع بازاریابی، شناساندن برند و خدمات به انسان ها و ارتباط و تعامل بیشتر با مخاطبان و بالفعل کردن مشتریان بالقوه و وفادار کردن این کاربران می باشد. در این روش که به نوعی بازاریابی دهان به دهان محسوب می شود، کاربران با به اشتراک گذاری کامنت ها این نوع تبلیغ را گسترش می دهند. همچنین از دیگر اهداف این روش لینک دهی و به اشتراک گذاری محتوای متنی، تصویری و ویدئویی و بالابردن ترافیک وب سایت می باشد.

افیلیت مارکتینگ

روش همکاری در فروش (Affiliate Marketing) یکی از روش‌های بازاریابی دیجیتال است که در آن کسب‌وکارها به افراد یا شرکت‌های دیگر کمیسیون می‌دهند تا محصولات یا خدمات آن‌ها را تبلیغ کنند. در این روش، بازاریابان همکار (Affiliates) لینک‌های ویژه‌ای را در وب‌سایت‌ها، وبلاگ‌ها یا شبکه‌های اجتماعی خود قرار می‌دهند. هر وقت کاربر از طریق این لینک محصول یا خدمتی را خریداری کند، بازاریاب نیز کمیسیونی از فروش دریافت می‌کند.

افیلیت مارکتینگ یک روش موثر برای افزایش دسترسی و آگاهی از برند در میان مخاطبین است که ممکن است به‌طور مستقیم به کسب‌وکار شما دسترسی نداشته باشند. این روش همچنین به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد تا با هزینه‌های کمتر، بدون نیاز به سرمایه‌گذاری زیاد در تبلیغات، فروش خود را افزایش دهند.

از طرف دیگر، بازاریابان از این فرصت برای کسب درآمد از تبلیغات محصولات یا خدماتی که به مخاطبین خود معرفی می‌کنند، بهره می‌برند. به همین دلیل افیلیت مارکتینگ در صورت اجرا و پیاده‌سازی درست یک روش برد-برد برای هر دو طرف است.

ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی (Email Marketing)

بازاریابی ایمیلی یکی از کانال‌های بازاریابی دیجیتال است که در آن کسب‌وکارها از ایمیل برای ارتباط مستقیم با مخاطبان خود استفاده می‌کنند. این روش شامل ارسال ایمیل‌های تبلیغاتی، خبرنامه‌ها، ارسال پیشنهادات ویژه یا تخفیف‌ها و اطلاع‌رسانی درباره محصولات یا خدمات جدید است.

بازاریابی ایمیلی ابزاری قدرتمند برای ساخت ارتباط با مشتریان، افزایش فروش و حفظ وفاداری مشتریان است. با استفاده از ایمیل، شما می‌توانید پیام‌های سفارشی و مرتبط را به مخاطبان خود ارسال کنید که این موضوع می‌تواند به افزایش تعامل و تبدیل مخاطب به مشتری کمک کند.

علاوه بر این، بازاریابی ایمیلی ابزاری قابل اندازه‌گیری است. با استفاده از ابزارهای تحلیلی، شما می‌توانید نرخ بازگشت، تعداد کلیک روی لینک‌ها، تعداد افرادی که اشتراک خود را لغو کرده‌اند و سایر شاخص‌های مربوط را پیگیری و اندازه‌گیری کنید. این اطلاعات می‌تواند به شما کمک کند تا استراتژی‌های بازاریابی ایمیلی خود را بهبود ببخشید و نتایج بهتری به دست آورید.

بازاریابی ویدئویی (Video Marketing)

محتوای ویدئویی نسبت به دیگر فرمت های محتوا تاثیر گذاری خیلی بیشتری را روی مخاطبان می گذارد. یکی از بهترین ابزارها در بازاریابی محتوا ویدئو مارکتینگ است. این ابزار در بازاریابی دیجیتال بیشترین تاثیر گذاری را روی مخاطبان دارد. امروزه دسترسی افراد به اینترنت پر سرعت بیشتر شده است و حوصله افراد نیز کم تر از قبل شده است. به همین دلیل بیشتر کاربران اینترنتی دیدن ویدئو ها را به خواندن متون طولانی ترجیح می دهند.

تبلیغات اینترنتی (Internet advertisement)

تبلیغات کلیکی

تبلیغات کلیکی (Pay-Per-Click یا PPC)، یکی از روش‌های مرسوم بازاریابی دیجیتال است. در این روش، کسب‌وکارها برای هر کلیکی که کاربران بر روی تبلیغات آن‌ها انجام می‌دهند، هزینه پرداخت می‌کنند. این تبلیغات معمولاً در موتورهای جستجو مثل گوگل یا بینگ، یا در شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک یا اینستاگرام قابل اجرا هستند.

 

تبلیغات گوگل

 نمونه ای از اثر بخش ترین تبلیغات اینترنتی،تبلیغات کلیکی در گوگل است. از طریق تبلیغات گوگل هر سایتی می تواند یک شبه رتبه یک گوگل شود و خیلی زود بازخود قابل توجهی دریافت کند. این روش بیشتر برای کسانی مناسب است که مشکلی بابت هزینه های تبلیغاتی ندارند و خیلی سریع هم دوست دارد باز خورد خوبی دریافت کنند.

رپورتاژ آگهی

یکی از محبوب ترین روش های تبلیغات اینترنتی رپورتاژ آگهی است. خدمات رپورتاژ آگهی از جنبه های مختلف می تواند بسیار مفید باشد. از طریق رپورتاژ آگهی می توان بک لینک های با کیفیت و دائمی دریافت کرد و ممکن است از طریق لینک منبع، ترافیک سایت بالا برود. رپورتاژ آگهی به برند سازی نیز کمک می کند. مهمترین مزیت رپورتاژ آگهی این است که به بهبود سئوی سایت بسیار بسیار کمک می کند.

پوش نوتیفیکیشن

یکی از جدیدترین روش های تبلیغات دیجیتال ارسال پیام اعلان است. این روش بیشتر در اپلیکیشن های موبایلی استفاده می شود. در این روش پیام های اعلان به صورت نوتیفیکیشن در موبایل ها ظاهر می شوند. این روش یکی از جدیدترین و بهترین روش های تبلیغات دیجیتالی است.





:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 اسفند 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: